BERITA TERKINI DARI KCH

Kini!!! KCH ada menyediakan khidmat mencetak gambar menggunakan EDIBLE IMAGE. Sila hubungi KCH di facebook 'Kalthom House' untuk keterangan lanjut.



Sila layari www.facebook.com/kch74 untuk gambar-gambar terbaru dari KCH. Jumpa di sanaaa.... ;)



Showing posts with label KEK. Show all posts
Showing posts with label KEK. Show all posts

Wednesday, July 21, 2010

BUAH TANGAN

Buah tangan buat kak ngah semasa kunjunganku pada bulan Jun yang lepas...

Ini solid oreo cheese cake... nmpak tinggikan... tapi kalau untuk tempahan tak akan setinggi begini hehehehe....


Ini pula Kek Kukus Buah... Kak Cik aku yang buat... yang ni siapa nak tempah boleh ... harga RM100.00....


Keknya memang berat lagi lazat... untuk tempahan Hari Raya ... hubungi saja KCH ya...



Tuesday, June 1, 2010

LAGI... PENGHARGAAN UNTUK GURU

Tempahan dari Siti.. Chocolate Moist Cake.... untuk guru-guru di tadika anaknya...

Terima kasih atas tempahannya.....

HORLICKS MOIST CAKE

Horlicks Moist Cake dibawa oleh cucu saudara aku ke sekolahnya..

Harga bagi kek ni seperti berikut:

Saiz: 8 1/2 inci x 8 1/2 inci
Berat: 1 kg++
Tanpa Coklat: RM30.00
Dengan Coklat: RM35.00

Tuesday, May 25, 2010

HAPPY BIRTHDAY JACK

Chocolate Moist Cake berdeko ringkas.... Tempahan dari Suna... nak tulis nama besar-besar... nak warna light red... sekali jadi pink la pula...

Harap berpuas hati dengan tempahannya.... Terima kasih..


Sunday, April 25, 2010

KEJUTAN DI KK

Tempahan dari Jee, untuk ulang tahun sahabatnya, Fezah...



Rupanya pada tarikh yang dijanjikan kek ini siap, Jee dan Fezah berada di KK.

Maka, kek ni pun dihantar melalui feri express.. awal-awal pagi lagi... first flight oleh mak Jee .... hehehehe....


Harap Jee dan Fezah berpuas hati ya.. walaupun tepi kek ni tercedera masa sampai ke tangan mereka berdua... Terima kasih atas tempahannya....


KEK MINI BENTUK HATI

CMC seberat 600 gram yang berbentuk hati ni ditempah oleh rakan sekerja Noni...



Permintaan banyak bunga-bungaan pada bahagian bawah kek...

Inilah rekabentuk yang terlintas di fikiran aku setelah berhabis-habisan aku memikirkan ahaksss.......


Harap-harap Noni berpuas hati... Terima kasih atas tempahannya ya...


Sunday, April 11, 2010

MERIAHNYA DAPURKU

Kelmarin, Hari Sabtu, dapurku ceria dengan kek-kek yang ku hias dengan penuh keseronokan.. Syukur semuanya siap... Diharap keseronokanku turut dirasai oleh pemilik-pemilik kesemua kek ini... hehehehe....



SELAMAT BERTUNANG

Tempahan dari Noni, rakan sekerja.



Permintaan agar kek ini dihias guna bunga selain bunga ros... aku kata ni bunga morning glory.. ya ka???

Design terpulang pada aku... jadi ini lah hasilnya... harap Noni berpuas hati dengan kek ini ya... terima kasih atas tempahan anda...




LOGO SESB

Selain kek Minnie Mouse... kek ni pun ditempah oleh Dayang... untuk suaminya...


Mesti suaminya kerja di sini kan?? Ini guna CMC..

Ini pula Sponge Cheese Cake yang dideko sedemikian rupa.... hehehehe.... ada cerita di sebalik kek-kek ni.. hehehehe...
Walau apa pun, diharap Dayang berpuas hati dengan keknya ya... jangan serik tempah lagi.. dan lagi... ahaksss....




RAKAN FB

Salam... kali ni banyak entry yang tertangguh...

Tempahan daripada rakan Facebook Ezra Azura... Sponge Cheese Cake, Oreo Cheese Cake dan CMC.

Terima kasih Ezra atas tempahannya... Selamat Ulang Tahun Perkahwinan.

Pssst.... nak tau? Ezra ni ada jual macam-macam jenis tudung dan kain... berminat? hantar la message dalam FB Ezra ya...



Saturday, March 20, 2010

CARROT WALNUT CAKE


Kek ini ditempah oleh rakan sekerja Hjh Noraidah untuk suami tersayang dan 2 ahli keluarga lain yang sama-sama meraihkan ulang tahun. Kek disalut dengan cheese icing.



Terima kasih atas tempahannya ya kak.

SIMPLE DEKO


Tempahan CMC dari Rita untuk anak saudaranya.. Harap berpuas hati dengan hiasannya ya.

Wednesday, February 24, 2010

SPAN COKLAT & COKLAT BC

Tempahan dari rakan sekerja kakak aku. Span Coklat dihias dengan buttercream berperasa coklat.

Harap berpuas hati dengan kek ini.


Tuesday, February 16, 2010

BUNGA MENJALAR

Tempahan dari Kak Noraidah, teman sekerja..




CMC berdekorasi menggunakan buttercream.


Bunga menjalar juga yang aku pilih untuk hiasan kek ini. Harap Kak Noraidah berpuas hati. Terima kasih atas tempahannya.

GONG XI FA CAI....

Tempahan dari my sis, Cikgu Rahimah heheheh....



Kek ini untuk temannya, Cikgu Cecilia yang selalu tempah sponge cheese cake. Terima kasih buat my sis dan Cik Cecilia yang tak putus-putus buat tempahan.

GONG XI FA CAI!!!!


HADIAH UNTUKMU

Tempahan dari Kak Noraidah, teman sekerja.


Khas untuk Datin.

Ingat kakak hari lahir Datin ye...


Terima kasih kak atas tempahannya. Semoga Datin bergembira menerima dan menikmati kek ini.





Tuesday, February 9, 2010

TEMPAHAN PELBAGAI

Tempahan diterima daripada kakak ipar aku, Kak Juliana... CMC bertemakan ungu/putih.



Hampir kekeringan idea aku nak menghias kek seberat 2 kg ini... tapi siap 3 kg lebih... hehhehe...


Berguguran bunga-bunganya konon.... ahaksss...


Barbie doll pun ada juga.....


Cupcake ni tak sempat aku nak susun masa ambik gambar... hentam jelah....



Kek ni aku siapkan dari pagi hingga ke pagi esoknya.... kebetulan lagi hari tu juga flight aku ke KL..



Terima kasih buat insan-insan tersayang yang telah membantu aku dalam menyiapkan tempahan ini....

KEK FRUIT COCKTAIL

Tempahan dari my niece, Hazimah... hehehehe.. request kurang manis dalam kek... hehehe... betul-betul kurang manis hehehehe.... Hiasan guna fresh cream.

Thank you niece...


ULANG TAHUN MAK

Cak!!! baru rajin nak update blog... ahaksss.... entry kali ni ringkas je...


Kek Carrot Walnut + Cheese Frosting untuk Mak.. Kek kegemaran Mak.



Permintaan tema ungu / putih... hehehehe... Malangnya hari ulang tahun mak 18 Januari... tapi kek siap 25 Januari.... huhuhuhu..... aku memang sibuk + penat dalam minggu tu...


Tidak ketinggalan acara potong kek....


Hehehehe.....




Ahaksss.....



Semoga mak dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sihat selalu... Aminnn....

Tuesday, January 19, 2010

WARNA WARNI

Tempahan dari Norsaberinah, JPJ. Untuk rakan sekerjanya. Mesti temannya seronok dapat kek...


Sengaja aku memeriahkan kek ini dengan warna terang dan warna warni yang lazimnya untuk kanak-kanak sebab aku membayangkan betapa cerianya si penerima kek ini.... hehehehe.... Terima kasih atas tempahannya dan tempahan-tempahan sponge cheese cake sebelum ini.