BERITA TERKINI DARI KCH

Kini!!! KCH ada menyediakan khidmat mencetak gambar menggunakan EDIBLE IMAGE. Sila hubungi KCH di facebook 'Kalthom House' untuk keterangan lanjut.



Sila layari www.facebook.com/kch74 untuk gambar-gambar terbaru dari KCH. Jumpa di sanaaa.... ;)



Sunday, August 9, 2009

KELAS BAKING PERTAMA DI SABAH

Ini merupakan kelas pertama yang aku buat di Sabah. Bertempat di rumah kakak aku, Tuaran. Fui Fui yang join kelas ni. Sebelum jumpa dia aku dah rasa suka dengan dia ehekkk... Sebelum buat kelas ni macam-macam rintangan yang aku terima. Sampai di KK aku cari gula kastor tak jumpa nasib ada di One Borneo. Lepas tu aku tak beli tapau plastik untuk kek-kek yang akan dibawa balik. Jadi dengan tenang seawal jam 8 pagi aku ke bandar Tuaran nak membeli kotak dan papan kek. Rasanya aku dah pergi di semua kedai bakeri di Tuaran. Semua ada benda yang aku nak tapi dorang tak juaaaalllllll.... tensionnya aku. Mau tak mau aku kena pergi Kelombong beli tapau. Tup! Tap! Kelas yang sepatutnya bermula jam 9 pagi terpaksa ditunda ke jam 11 pagi. Syukur juga Fui amat bertimbang rasa. Tapi yang buat aku segan Fui ni pelajar dari Jepun. Katanya di Jepun tiada istilah lambat. Mereka akan menghadirkan diri seawal sejam atau 2 jam lebih awal. Adih... aku lambat 2 jam... ahaksss....

Menariknya Fui ni, dia seorang pensyarah di UMS dan sekarang tengah bercuti. November ini dia akan ke Jepun lagi nak sambung PhD dalam bidang Marine... hebat orangnya... kecik-kecil cili padi.

Ini Span Cheese Cake yang Fui hasilkan. Dia hanya benarkan aku paparkan tangannya saja heheheeh.... Orangnya cute.. petah berbicara dan ceria. Seronok berkenalan dengan beliau. Hilang semua tekanan fikiran aku heheheh...


Ini pula resipi kedua brownies.

Akhir sekali Oreo Cheese Cake hehehehe..... Halus cheese cake yang Fui buat.


Tara... inilah ketiga-tiga hasilnya. Semoga Fui berjaya dalam segala bidang yang diceburi. Aminn......

No comments:

Post a Comment