BERITA TERKINI DARI KCH

Kini!!! KCH ada menyediakan khidmat mencetak gambar menggunakan EDIBLE IMAGE. Sila hubungi KCH di facebook 'Kalthom House' untuk keterangan lanjut.



Sila layari www.facebook.com/kch74 untuk gambar-gambar terbaru dari KCH. Jumpa di sanaaa.... ;)



Sunday, August 2, 2009

KELAS BAKING

Kelas hari Sabtu ni dihadiri oleh Eva. Sebenarnya dari minggu lepas lagi Eva nak sambung kelas baking cheese cake tapi disebabkan aku sibuk, minggu ni barulah terlaksana. Bukan baking cheese cake saja, Eva juga belajar buat brownies. Kelas yang amat aku alu-alukan kepada sesiapa yang nak belajar baking sebab brownies ni alhamdullillah tidak mengecewakan kepada sesiapa yang ingin berniaga. Contohnya guruku Nina, temanku Katy dan aku sendiri. Brownies ni boleh dikatakan antara yang terlaris. Aku juga bagitahu Eva macam mana nak promosi brownies ni hehehehe... Shhhhh... aku dan Eva saja yang tahu ahaksss...
Aku mewahkan kek Eva dengan almond cincang dan chocolate rice. Bagi dia seronok tabur keduanya atas brownies hehehehe.... Lucunya masa timbang bahan tiba-tiba Eva menjerit 'Aaaahhhhhh'... tersalah masuk bahan... heheheh... naasiibb buat browniesss hehehehe... Seronok kongsi ilmu dengan Eva..
Ini Oreo Cheese Cake. Aku bagitau juga Eva dengan resipi ni dia boleh buat macam-macam jenis cheese cake hehehehe...... Cuma kali ni cheese cake ni kurang manis sikit. Disebabkan kerisauan ianya akan menjadi terlalu manis, aku minta Eva kurangkan gula. Aku pasal buat 'kek diabetes' ini memang boleh tahan hahahahahh... cuma seorang guruku yang tahu kemahiranku cipta 'kek diabetes' ahaksss....

Eva dengan hasil kerjanya yang 100% tulin dibuat dengan tangannya sendiri. Aku cuma jadi mandor je ahaksss.... Seronok bila tengok rakan-rakanku berjaya buat sendiri.... Satu kepuasan buat diri aku.


No comments:

Post a Comment